7 بهمن‌ماه در گذر تاریخ

7 بهمن‌ماه در گذر تاریخ

7 بهمن 1331       

آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی پس از دیدار با محمد مصدق، نخست‌وزیر، در بیانیه‌ای مشترک با وی، عموم مردم را به وحدت در جامعه دعوت کردند. این ملاقات به خواست دکتر مصدق و به دلیل نیاز وی به حمایت آیت‌الله کاشانی صورت گرفت. (محمدحسن رجبی، علمای مجاهد، مرکز اسناد انقلاب اسلامی،‌ ص 377)

 

7 بهمن 1341       

تعطیلی مساجد و منابر با درخواست علمای قم در مخالفت با انقلاب سفید شاه. (روزشمار انقلاب اسلامی در قم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 42)

 

7 بهمن 1343       

اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه هیئت زینبیه، قانون کاپیتولاسیون را فاجعه‌آمیز خواند. (هاشمی، دوران مبارزه، ج 2، دفتر نشر معارف انقلاب، ص 1567)

 

7 بهمن 1347       

فتوای امام خمینی در مورد استفاده از زکات و صدقات، برای حمایت از مدافعین فلسطینی، در روزنامه «الحریه»، وابسته به دولت عراق منتشر شد. (هدایت‌الله بهبودی، الف‌لام‌خمینی، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، ص 587)

 

7 بهمن 1357       

روحانیان مبارز در اعتراض به بستن فرودگاه در مسجد دانشگاه تهران تحصن کردند. (پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه)

 

7 بهمن 1357       

آیت‌الله گلپایگانی در اعلامیه‌ای خطاب به ارتش فرمودند: هرکس مردم را به گلوله ببندد، قرآن را به گلوله بسته است. (روزشمار انقلاب اسلامی در قم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 231)

 

7 بهمن 1357       

امام خمینی طی پیامی به علما و روحانیون، شایعه پذیرش نخست‌وزیر شاپور بختیار را تکذیب کردند. (روزشمار زندگی امام خمینی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی،‌ ص 192)

 

7 بهمن 1358       

امام خمینی که دوره درمان خود را در بیمارستان قلب تهران می‌گذراندند، با موافقت تیم پزشکان خود، از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خارج شده و به عیادت از سایر بیماران که در بخش‌های دیگر بیمارستان بستری بودند پرداختند. امام، همچنین با کارکنان و خدمه بیمارستان قلب، دیدار و با آنان به گفت‌و‌گو پرداختند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 8 بهمن 1358، صص 1-2)

 

7 بهمن 1366       

مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران با حکم امام خمینی تأسیس شد. (فرهنگ نهادهای انقلاب اسلامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی،‌ ص 274)

 

7 بهمن 1366       

شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان فدرال در برنامه‌ای تحلیلی راجع‌ به قیام اسلامی ملت فلسطین، گفت: آیت‌الله خمینی، محرک اصلی قیام مسلمانان فلسطینی است و مساجد، نقش اصلی را در این قیام دارند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 8 بهمن 1366)

 

7 بهمن 1374       

آیت‌الله سیدعبدالعزیز طباطبائی یزدی، از خبرگان سرشناس شیعه در امر کتابشناسی، نسخه‌شناسی، تاریخ، حدیث و رجال به علت ابتلا به بیماری قلبی و ریوی در 66 سالگی، دار فانی را وداع گفت. پیکر وی پس از تشییعی باشکوه، در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. (روزشمار تاریخ، مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما)


روزشمار 7 بهمن حوزه علمیه روحانیت
هم‌رسانی

مطالب مرتبط
نظر شما