3 مهرماه در گذر تاریخ

3 مهرماه در گذر تاریخ

3 مهر 1352   

حکم تبعید حجت‌الاسلام محمدصادق کرباسچی، یکی از نمایندگان آیت‌الله خمینی در امور شرعیه در ایران، به ایشان اطلاع داده شد. (روزشمار انقلاب اسلامی در قم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 116)

 

3 مهر 1355          

امام خمینی در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان، تغییر تقویم اسلامی به شاهنشاهی توسط رژیم پهلوی را یک مبارزه علنی با اسلام و بخشی از طرح اسلام‌ستیزی حکومت اعلام کردند. (روزشمار انقلاب اسلامی در قم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 130)

 

3 مهر 1364          

مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی اعزام روحانیان کل کشور به جبهه‌های دفاع مقدس، به مناسبت آغاز ششمین سال جنگ تحمیلی، در مصاحبه‌ای با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، اظهار کرد: طی سه سال گذشته، بیش از 22‌هزار نفر از طلاب حوزه علمیه قم به جبهه اعزام شده‌اند که 775 نفر از این عزیزان در راه اعتلای کلمه الله به درجه رفیع شهادت، نائل آمده‌اند. (روزنامه اطلاعات، 6 مهر 1364، ص 2)

 

3 مهر 1378          

در پی اهانت نشریه «موج» به ساحت مقدس ولیعصر(عج)، مراجع تقلید، جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزارت ارشاد اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بسیاری از گروه‌ها و نهادهای اسلامی کشور، این اقدام را محکوم کردند. (روزنامه همشهری، 4 مهر 1378)

 

3 مهر 1394          

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعلام کرد: فاجعه تلخ و تأسف‌بار سرزمین منا در مکه معظمه که موجب درگذشت و مصدومیت جمع کثیری از حجاج بیت‌الله‌الحرام و ضیوف‌الرحمن از کشورهای مختلف اسلامی در روز عید عظیم قربان شد، موجبات حزن و اندوه تمام مسلمین جهان، به‌ویژه مردم شریف کشورمان را فراهم آورد. این حادثه دلخراش، سندی مکرر از بی‌لیاقتی آل‌سعود در خادمی حرمین شریفین و زائرین بیت‌الله‌الحرام می‌باشد. (پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)

 

3 مهر 1400          

آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی، از علمای برجسته حوزه علمیه قم و از شاگردان علامه طباطبائی، بر اثر بیماری قلبی در 92 سالگی در بیمارستان شهر آمل، دار فانی را وداع گفت. پیکر او برای اقامه نماز به تهران منتقل شد و آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکرش نماز خواند. مراسم تشییع باشکوه او در روز 5 مهر در آمل برگزار شد. (ویکی‌شیعه)


آیت‌الله علامه حسن حسن‌زاده آملی در منزل شخصی (دهه 1370. قم)

روزشمار 3 مهر حوزه علمیه روحانیت
هم‌رسانی

مطالب مرتبط
نظر شما