22 بهمن‌ماه در گذر تاریخ

22 بهمن‌ماه در گذر تاریخ

22 بهمن 1302        

آیت‌الله خالصی‌زاده در سخنانی اعلام کرد: به جز معدودی از نمایندگان مجلس پنجم، سایر وکلا دارای سوء‌سابقه هستند. وی اکثریت نمایندگان را خائن و بیگانه‌پرست نامید. (روزشمار تاریخ معاصر ایران، ج 3، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، ص 577)

 

22 بهمن 1357        

انتشار اعلامیه‌های جداگانه از سوی آیات عظام، مرعشی نجفی و شیرازی خطاب به دولت ایران، به مناسبت پیروزی انقلاب. (روزشمار انقلاب اسلامی در قم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 235)

 

22 بهمن 1357        

گروهی از افراد نیروهای مسلح از امام خمینی درباره سوگند وفاداری که به شاه و قانون اساسی در ابتدای ورود به ارتش خوردند، استفتاء نمودند. حضرت امام این سوگند را باطل و مخالفت با آن را واجب دانستند. (روزشمار زندگی امام خمینی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ص 198)

 

22 بهمن 1358        

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی در پیامی خطاب به ملت ایران، فرمودند: ایران باید تا قطع تمام وابستگی‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خود از آمریکا به مبارزات قاطع خود علیه این جهانخوار بی‌رحم ادامه دهد. (روزشمار زندگی امام خمینی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ص 406)

 

22 بهمن 1360        

پیام تاریخی امام به جامعه مدرسین و درخواست ایشان از جامعه مدرسین برای اصلاح حوزه. (سیدمحسن صالح، یاران صادق آفتاب، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 226)


روزشمار 22 بهمن حوزه علمیه روحانیت
هم‌رسانی

مطالب مرتبط
نظر شما