عبدالحسین حائری
تأملاتی در احتیاطات حاج شیخ عبدالکریم حائری
علت برگشت ایشان به ایران شاید وضع حوزه نجف و کربلا بود. ایشان از آنچه که در حوزه نجف و کربلا میگذشت ناراضی بود. این دو مرکز مهم شیعه متأسفانه دچار اختلاف شده بود و از نظر اخلاقی، گرفتار رقابتهای شدید. ایشان نمیخواست درگیر اینگونه مسائل شود. از این رو همه چیز را رها کرد و به اراک آمد.
«جستارهایی در اندیشه و عمل موسس حوزه علمیه قم» در گفتوشنود با زندهیاد دکتر عبدالحسین حائری
شیخ عبدالکریم حائری: میدانم که به دلیل وارد نشدن به سیاست، بدنام خواهم شد
به شیح می گفتند چرا مبارزه نمیکند؟ چرا تلگراف نمیزند؟ چرا مثل کاری که علما در مشهد کردند، در قم هم انجام نمیشود؟ منظورشان قضایای مسجد گوهرشاد و دستگیری عدهای از علما بود. اما ایشان به این نوع حرکتها اعتقادی نداشت.
جدیدترین مطالب
تعهد جالب روحانی مبارز مازندرانی به شهربانی رژیم پهلوی
روایتهایی از سیره علمی و اخلاقی علامه طباطبائی
تفاوت ویژگیهای درس آیتالله سیدمحمد داماد و امام خمینی
روایت کوتاهی از زندگی آیتالله میرزا محمد ثقفی
روایت آیتالله طاهری خرمآبادی از رابطهی مردم و روحانیت
امام گفت: از آقای بروجردی تقلید کنید
15 دیماه در گذر تاریخ
پربازدیدها
امام در فوت مصطفی مسئله شهادت را نپذیرفت اما اجازه کالبدشکافی هم نداد/ آیتالله خوئی بر پیکر مصطفی نماز خواند
وقتی آیت الله طالقانی دیوارهای قبر جدش را خراب کرد!
آیتالله بروجردی: کسی که حکومتش تحمیلی باشد، نمیتواند برای این مملکت کار مثبت انجام دهد
فلسفه بدون کتمان؛ تغییر سنت تدریس فلسفه و عرفان در حوزه قم
آیتالله بروجردی: اگر در راه ملی شدن نفت کشته شوید، شهید هستید